-

där jag växte upp fanns det en skola, några förskolor, en livsmedelsbutik, ett industriområde, en häftstiftsfabrik, några frisörer, två pizzerior, två bankkontor, en vårdcentral, en kyrka, en kiosk. och jag. alla hittade pojkvänner, flickvänner. utom jag. första veckan i nian kom någon in i mitt lilla liv. som gillade fotboll och pop. var hundranittiotvå centimeter. fin. kom inte från där jag växte upp. minns elljusspåret en rast med min bästa vän. precis när den där träffat en annan och inte mig. någon som inte alls var som jag. min bästa vän blev ledsen och sa att den märkt för första gången på mig, att jag tyckte om någon. två år gick. de förlovade sig. jag hade annat att tänka på. tänkte bort det där. sen tog det där slut och vi fikade på alla hjärtans dag när jag var sjutton. gick på bio, tog kvällspromenader, satt i parken vid fotbollsplanen. sen försvann vi från varandra igen. vet inte hur men jag var ledsen. två år senare ses vi igen. i vår hemstad av en slump. pratar dricker öl. jag säger "du är min första kärlek". svarar "du är min andra kärlek. fast jag vet inte vem som var före dig egentligen". de spelar my heart will go on jag tar den där handen jag aldrig tagit i förut, säger "de spelar my heart will go on, jag tänker bjuda upp dig". den ler och tar min hand. vi går förbi alla. dansar tryckare och tänker att nu vill jag aldrig släppa. efteråt säger den "jag skulle väldigt gärna pussa dig nu", svarar "jag har velat pussa dig i fem år", svarar "och jag har velat pussa dig i fem år". "men jag skulle kanske inte vara snäll mot en annan tjej då". mitt hjärta krossas lite som fjortonårshjärtat och så pussas vi på kinderna och allt är som det alltid varit igen.

Kommentarer
Postat av: disa

det här känns i mig och jag älskar dig så mycket att jag ibland har svårt att förklara hur mycket. ikväll ses vi, åh puss

2010-01-19 @ 11:08:06
URL: http://englittersaga.blogspot.com
Postat av: Mathias

Och den här bloggen fortsätter att vara en av mina favoriter. Fantastiskt skrivet, i alldeles vanlig ordning.

2010-01-19 @ 18:36:17
URL: http://undertheboardwalk.wordpress.com/
Postat av: Anonym

bitch

2010-01-23 @ 16:34:42
Postat av: Anonym

bitch

2010-01-23 @ 16:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0