-

föddes precis när min familj flyttat till ett gult hus. tror vi flyttade därifrån när jag var två eller tre år. då flyttade vi till ett ganska litet lägenhetshus med stort vardagsrum och två balkonger, två ytterdörrar, två hallar. jag hade inget eget rum. sov i hallen med den ena ytterdörren. försökte rymma till min granne sebastian om nätterna. på våningen under bodde ingbritt. tyckte så mycket om henne. sprang ner till henne och låtsades behöva låna mjölk eller socker, för hon gav mig alltid vingummi. lät mig leka med hennes ryska docka. vi flyttade därifrån när jag var kanske sju år. nära linn och skolan. ett ljusblått radhus med skog bakom. jag delade rum med min bror och hans sköldpadda. sen började mamma och pappa sova i vardagsrummet för att vi skulle få varsitt eget rum. jag fyllde alla mina väggar med pojkband. precis när jag började planera mitt hundra affischer-kalas flyttade vi. till ett hus på andra sidan bron. långt ifrån linn och skolan. men nära anna. vi började ta sällskap. vi kände inte varandra och sa nästan aldrig något. jag var alltid försenad och tänkte alltid att vad kan hon se i mig. men så blev vi fantastiska och gick vi den där vägen tillsammans nästan alltid. tills vi var sjutton år och jag flyttade till en liten lägenhet med min mamma och pappa tre mil bort. liten stad istället för samhälle eller by. det var sommar och jag cyklade mycket. det blev höst och jag började mitt sista år på gymnasiet. längtade hem till mitt lilla rum varje dag, hela tiden. slutade gymnasiet och flyttade till en mindre stad med vatten och fina hus. bodde på ett gammalt psykhem, vet inte riktigt. det var vitt och stort och hade tre våningar. träffade väldigt fina vänner där och flyttade igen när det blev sommar. till det lilla rummet i den lilla lägenheten. åt chokladpuffar med min bror i soffan och ville aldrig mer därifrån. sen ville jag verkligen därifrån och flyttade trettio mil till lingonpärlan. sextio kvadrat yatzy, westlife och kärleksband.

Kommentarer
Postat av: kim

jag älskar din blogg. allt blir så fantastiskt fint.

2009-10-20 @ 00:29:22
URL: http://diaryandherself.blogspot.com
Postat av: sandra

å blir alldeles varm i axlarna av dig ju.

2009-10-20 @ 12:41:47
URL: http://trottoarenochduvorna.blogspot.com
Postat av: Lina

du skriver helt otroligt.

2009-10-21 @ 15:53:16
URL: http://kaalltkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0