-

min andra förtjusning hette markus. hade platta, fina, öron och fantastiska ögonbryn. jag gick i sexan, han i sjuan. vi såg varandra i skolan, skrev sms till varandra och det stod markus överallt i alla mina skolböcker. minns en gång när en lärare skulle lämna tillbaka något och sa "vem är markus? har vi en markus?", jag fick lov att säga "det är jag". alla skrattade. typiskt sexan. jag skrev "vad skulle du svara om jag frågade chans på dig? kram beccy", han svarade "jag skulle säga ja. kram mackan". kvällen innan jag skulle fylla tolv och satt på min säng med min bästa vän skrev han "jag gillar dig, vem gillar du? kram mackan", jag svarade "jag gillar dig. kram beccy", sen skrev jag "är vi ihop nu? kram beccy" och han svarade "ja. puss och kram mackan. ps. har du några syskon?".

efter en och en halv vecka gjorde han slut. lika bra det. jag slutade ändå vara förtjust när han började skriva puss.

(två år senare satt jag i en soffa på en ungdomsgård och var förtjust igen, han sa hej och jag sa ingenting).

Kommentarer
Postat av: Johanna

åh vad jag tycker om dina förtjusningar beccygirl <3



(vill du ses någon dag?)

2009-07-10 @ 10:28:00
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: sandra

i love you beccygrrrrrrrrl


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0