-

sitter på ett tåg i tre timmar. när jag är framme sätter jag mig på tolvan. på tjugo minuter hinner jag se nio personer jag känner igen. ingen ser mig. kommer hem och mamma kramar mig, fast vi nästan aldrig kramas i min familj. sen frågar hon om jag är hungrig och nej det är jag faktiskt inte. hon har redan ställt in mat i micron åt mig, fast vi verkligen aldrig ställer in mat i micron åt varandra i min familj. jag går in på toaletten, där är det levande ljus på handfatet, på ett litet blåblommigt fat. när jag kommer ut frågar hon vilken dag jag vill äta tacos. oj, säger jag. ska vi äta tacos. ja, lördag frågetecken. lördag blir fint. pappa kommer hem och klappar mig på kinden och ser väldigt glad ut. berättar att de köpt husvagn, fast jag redan vet det. de berättar att de har köpstopp hela september, fast det vet jag också redan. att det enda de får köpa är mat och saker till husvagnen. tycker att dom är finast i världen.

Kommentarer
Postat av: sandra

tycker jag med

2009-09-03 @ 23:29:48
URL: http://trottoarenochduvorna.blogspot.com
Postat av: Johanna

men hjälp. fina!

2009-09-05 @ 13:03:36
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: siri

tycker också dom är fina. din mammas värmländska och din pappa som gör kaffe åt mig, trots att jag inte har bett om det (för att jag inte vågar säga att jag dricker kaffe)

2009-09-13 @ 15:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0