-

septembernatt. nervös på bänk vid kyrka. lugn bredvid på spårvagn. hon frågar om jag vill ha te. nej tack. okej, säger hon, hör fel och ger mig te. pepparmintste och havreknäckebröd med ost. hon som säger att hon inte trodde vi skulle ses igen. jag som säger gott te. hon som skrattar. sen frågar hon vad jag vill lyssna på. jag vet inte. hon visar och ber mig välja. väljer total eclipse of the heart. mitt sunda förnuft säger mig att det vore smart att låta dig vara, men jag har aldrig varit särskilt smart. säger hon och jag säger nej, inte jag heller.

Kommentarer
Postat av: Johannas ordsamling

jätte. jättefint!



helst hade jag velat ge te till alla som deltog i tävlingen, för jag smälte litegrann av alla små historier!

2010-01-27 @ 14:52:08
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0