-

jag var femton år och sommaren var snart slut. den skrev till mig för att den gillade min tröja. skrev till varandra och skulle ses. håkan hellström på liseberg. men bytte inget nummer. letade och letade. såg den aldrig. åkte till örebro igen och så hade vi stått vid samma prickiga paraply. typiskt och den hade stått på bänken vid godisaffären, ropat mitt namn. gått fram till någon som sett ut som mig. sagt förlåt, jag såg fel. synd och hade varit fint. men snart. fortsatte skriva. började aldrig bry mig om min nya skola, skrev om nätterna istället för att sova. skrev om kvällarna istället för att läsa i min samhällskunskapsbok. den skrev att jag var den enda kärleken. den spelade i ett band. typisk sångare. en emil berättade att den pratat om mig på en spelning. bytt ut namn i kärlekssånger till mitt. vi skulle ses hela tiden. skrev långt till varandra. blev ledsna på varandra. slutade prata. började prata. i klassen över mig gick någon med fin lock i luggen och likadana kläder som mig. men jag såg ingen annan så det spelade ingen roll. ville hem och se om den skrivit.

en kväll hade någon med dolt nummer ringt mig. dagen efter fick jag reda på att det var den. frågade om den ville ringa igen. det ville den inte. det den ville säga gick inte att säga längre. allt försvann och kom tillbaka. kom tillbaka och försvann. men jag tänkte aldrig på något annat. dagdrömde mest om första gången vi skulle ses. den nattdrömde att den blev vikare på min skola. att den gick till torget och köpte solrosor till mig. sen såg den mig vid mitt skåp, jag tappade alla mina böcker. den skulle gå fram och hjälpa mig, när seth cohen kom och hjälpte mig istället. sen gick jag och seth cohen hand i hand därifrån. jag sa att det skulle aldrig hända. jag skulle aldrig välja seth cohen före dig.

det blev sommar igen och jag skulle till staden där den bodde. glad och förväntansfull. dagen innan bestämde den att den skulle åka. till en annan stad, femtio mil bort. jaha ja. sen fortsatte allt. höst. sen vår och någon annan kom in i mitt liv lite. åkte till den en helg och när jag kom hem frågade den chans på mig. jag sa ja. men det tog mig en dag att göra slut. ville aldrig vara med någon annan. den bodde ännu längre bort nu och när det blev sommar igen skulle jag hälsa på. sjuttonårshjärtat var precis lika förälskat som femtonårshjärtat, och sextonårshjärtat, varit. kostade femhundra enkel resa, men den skulle betala den ena. pratade med min mamma. skeptisk men okej.

några dagar senare skrev den långt. att det inte fanns någon. att de var fem stycken som lurat mig och där satt jag på mitt nya rum. tappade rösten och fick vara hemma från jobbet.

tänkte att jag ska aldrig mer ha en tröja som någon, några, kan gilla.

Kommentarer
Postat av: Malin

<3

2010-02-02 @ 14:35:39
URL: http://opq.blogg.se/
Postat av: Martina

åh vad jag hoppas att det där inte är sant.

2010-02-02 @ 17:19:54
Postat av: elina

hej. vad glad jag blir att min julpost nådde fram, man kan aldrig veta säkert känns det som. jag hoppas du mår fint. och jag tycker om att läsa dina ord, så- sluta aldrig skriv! för jessu namn. kram från elina från gotland från världen som ligger mitt i luften egentligen

2010-02-09 @ 17:00:08
URL: http://brittelinamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0