-

i ett omklädningsrum med morotsbröd. hon frågar något, på danska. var bastun är, kanske. jag pekar och så fortsätter vi. hon är nyinflyttad och känner ingen. tänker att jag vill nog känna henne. så simmar vi tillsammans. hon med simglasögon och sportbaddräkt, jag med blommig sjuttiotalsbaddräkt och vattenrädsla. när hon simmat en kilometer, har jag simmat en halv. sen går vi tillsammans till bubbelbadet, bastun. äter mat på vasagatan och säger hej då. vi ses imorgon igen. museum. på dålig engelska, danska och svenska. men så samma kväll åker hon härifrån och vi ska hålla kontakt. hon kommer tillbaka några dagar senare. vi simmar, går på museum. en kväll är hon ledsen, tar en taxi över hela stan. jag bakar misslyckade vaniljmuffins och vi sitter i mitt kök på natten. hon sover med mina molnlakan, jag i den blommiga soffan. igår kom hon igen. med rödvin och fin danska. i sommar ska hon visa mig allt det fina i hennes hemstad. kaféerna längs ån.

Kommentarer
Postat av: ellen

din blogg är helt fantastisk, rebecca

2010-02-18 @ 15:17:36
URL: http://cocorosy.blogspot.com
Postat av: Johannas ordsamling

mm, jag ler när jag läser. fint!

2010-02-18 @ 15:47:09
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför sov ni inte i samma säng?

2010-03-03 @ 23:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0