-

vad jag ibland vill säga till dig, men aldrig gör:

vi skulle vara fantastiska tillsammans. hopplösa, men fantastiska. du skulle inte vilja ha på dig något annat än jeansjacka om vintrarna, och jag skulle verkligen aldrig säga något om det. jag skulle sova längre än jag tänkt och aldrig göra något vettigt, du skulle älska mig ändå. vi skulle säkert aldrig diska. du skulle röka alldeles för mycket, ibland två paket varje natt. jag skulle passivröka. vi skulle gå på promenader vid det där vattnet. du skulle vara gulligt nervös alltid. bjuda mig på ostmackor. jag skulle ge dig rött te för det är ditt bästa. vi skulle sitta på molntäcket, du skulle läsa din favoritbok. den blå. jag skulle rita av dig. eller prata med min leksakspapegoja. sen skulle jag bli rädd för mörkret, men du skulle säga att det är okej att vara rädd. varje tionde juli skulle du få ett plastdjur, varje tjugotredje november skulle jag få ett plastdjur. och vi skulle ha rosor i köksfönstret. som vi aldrig skulle vattna. för det är ingen ordning på oss och du har det bättre med henne.

Kommentarer
Postat av: sandra

mitt lillaste störstaste finaste hjärta

2009-10-01 @ 22:05:38
URL: http://trottoarenochduvorna.blogspot.com
Postat av: kim

åh, så himla himla himla fint skrivet.

2009-10-04 @ 02:21:48
URL: http://diaryandherself.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0